POWIEDZ JAK WYGLĄDASZ A POWIEM CI KIM JESTEŚ - Piekniejsze.pl

POWIEDZ JAK WYGLĄDASZ A POWIEM CI KIM JESTEŚ

POWIEDZ JAK WYGLĄDASZ A POWIEM CI KIM JESTEŚ
POWIEDZ JAK WYGLĄDASZ A POWIEM CI KIM JESTEŚ, fot. pixabay

Okazuje się że stare powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” nic nie traci na swej aktualności. Ba, obecnie jego przekaz jest wręcz wzmocniony. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego każdy z nas przykleja „etykietkę” drugiej, nowo poznanej osobie tylko na podstawie tego, co widzi? A gdzie miejsce na talent, wartości, zalety osobowości…?

Przeczytaj też:
Najlepsze cytaty Coco Chanel. Sprawdź 61 sentencji o modzie, elegancji, miłości i mężczyznach

Moda cytaty? Sprawdź 38 najlepszych cytatów na temat mody, które warto poznać

Żyjemy w specyficznych czasach. W czasach gdzie głównym środkiem przekazu stają się media z Internetem na czele. Skutkiem tego jest błyskawiczny przepływ informacji. Dziś oczekujemy więc szybkich, prostych komunikatów oraz takich samych rozwiązań. Szybkość staje się priorytetem i zaczyna dotyczyć coraz większych obszarów naszego życia. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie spotykamy ogromną ilość osób i że każdy z nas stanowi dla drugiego pewien komunikat, nie może dziwić fakt, że w kontaktach międzyludzkich tak wielką rolę odgrywa „efekt pierwszego wrażenia”.

To w przeciągu pierwszych kilku – kilkunastu sekund zazwyczaj decydujemy czy nawiążemy z kimś relacje, współpracę lub przyjaźń. Dlatego, w sytuacjach zawodowych, pozytywne pierwsze wrażenie ma niebagatelne znaczenie. Decyduje bowiem o tym, czy ktoś będzie miał potem możliwość zaprezentowania swojego talentu, wartości, czy właśnie zalet osobowości. Negatywne pierwsze wrażenie, nawet najzdolniejszemu z ludzi nie da takiej szansy.

Dziś w świecie biznesu stawia się głownie na relacje międzyludzkie, pożądani są pracownicy, którzy cechują się nienagannymi manierami i profesjonalną autoprezentacją. Ogromnie ważne są spotkania z klientami, kontrahentami, partnerami czy to na konferencjach, czy seminariach, czy na spotkaniach biznesowych typu śniadania, koktajle, kolacje. Ten krótki czas, gdy w jednym miejscu spotykamy dużą ilość osób należy maksymalnie wykorzystać. Dlatego tak cenne stają się umiejętności typu: small talk, elevator speech, dress code.

Może Cię też zainteresować:
Siła jest Kobietą! Cytaty motywacyjne o Kobietach – 22 cytaty na gorszy dzień od Kobiet dla Kobiet
Posłuchaj 12 inspirujących piosenek dla silnych kobiet [playlista]

 

Większość z nas sądzi, że główną rolę w sympatiach i antypatiach odgrywa charakter i osobowość, a nie piękno fizyczne. W wyniku przeprowadzonych badań, okazuje się jednak, że bardziej ufamy tym osobom, które nam się bardziej podobają. Jesteśmy wręcz przekonani, że osoby atrakcyjne są bardziej inteligentne, odnoszą więcej sukcesów, są bardziej niezależne. Potwierdza to stereotyp, że piękno przeważnie idzie w parze z pozytywnymi cechami.

Nie trudno zauważyć, że pierwsze wrażenie – przede wszystkim – wiąże się z kontaktem wzrokowym. Powstaje zanim rozpocznie się rozmowa. Tworzymy opinię o drugim człowieku błyskawicznie i nieświadomie. Bywa wręcz, że już po kilku spojrzeniach możemy się nastawić do kogoś pozytywnie lub negatywnie. Działa to identycznie w drugą stronę – ktoś może nas od razu zaakceptować lub wręcz przeciwnie – mimo, że tak naprawdę niewiele o nas wie. Odpowiednia prezencja jest bardzo pomocna przy tworzeniu właściwego pierwszego wrażenia. Nie da się ukryć, że nasz strój, zachowanie, maniery są istotnymi elementami naszego wizerunku.

Naturalnie, nie należy zapomnieć, że za odpowiednim strojem muszą iść takie same kwalifikacje. Sam doskonale „zrobiony” wizerunek nikomu się nie przyda, jeśli nie będzie poparty ciężką pracą, talentem i odpowiednimi umiejętnościami. Jednak to wizerunek kształtuje i utrwala obraz człowieka, zapadając głęboko w świadomość odbiorcy. Warto jest więc ułatwić innym jak najlepsze zapamiętanie swojej osoby.

Z tego powodu coraz większą popularnością cieszą się szkolenia – które mam przyjemność prowadzić – dotyczące: reguł dress code’u i profesjonalnej autoprezentacji. Ten zbiór zasad, który sprawdza się, nie tylko w biurze, jest zarówno gwarancją dobrego smaku, jak i zapewnia przyjemność swobodnego poruszania się wśród obowiązujących kanonów. Gwarantuje też profesjonalną prezencję pracowników, co ma z kolei bezpośredni wpływ na budowanie wizerunku, jak i marki danej firmy.

Podobnie wielką popularnością cieszą się szkolenia z etykiety w biznesie. W trakcie takich zajęć zapoznaję pracowników z elementami biznesowego savoir-vivru, co znacząco przyczynia się do budowania kultury firmy. Kultura firmy ma obecnie ogromną wartość. Nadaje firmie rys solidności i powagi, jest dowodem że pracują w niej doskonali fachowcy, ale też ludzie dobrze wychowani. A wszystko to stanowi doskonały wyróżnik i może być przewagą na tle konkurencji.

Mając na uwadze, że kopiowanie innych na pewno nie pomoże wyróżnić się z tłumu, warto wypracować indywidualny styl świadczący o dojrzałości, zdecydowaniu i pewności siebie. Gorąco namawiam do nie lekceważenia swojego wyglądu zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Niech znajomość zasad autoprezentacji przyczyni się do szerzenia elegancji oraz pomoże w poszukiwaniach szczypty indywidualizmu, która stanie się świadectwem posiadania własnego stylu.

 

Artykuł dla użytkowniczek portalu przygotowała

Ekspert, Pani Agnieszka Jelonkiewicz

 

 

Agnieszka Jelonkiewicz

fot. Wojtek Kurek

Konsultantka wizerunku, historyk sztuki, ekspert z dress code’u.
Jedna z bohaterek książki „Sukces jest kobietą! Piękna twarz biznesu”.
Szkoli Zarząd i naczelne kierownictwo firm z profesjonalnej autoprezentacji i etykiety w biznesie.

Przygotowuje wizerunek medialny ekspertów i rzeczników prasowych.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne dla młodzieży i grona pedagogicznego.

Twoj-wizerunek.com
FB Akademia Stylu Agnieszki Jelonkiewicz